Forum Satyryczno-Rozrywkowe Miasta Grodków Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 RAZEM BEZPIECZNIEJ Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
GNIEWNY




Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 298 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: To TU to TAM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:27, 25 Lip 2010 Powrót do góry

Rządowy program ograniczenia przestępczości i aspołecznych zachowań.
[link widoczny dla zalogowanych]


W jaki sposób przyłączyć się do programu ?

.....Koordynatorem, przedstawicielem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na terenie danego województwa jest Wojewoda. Zainteresowane podmioty, instytucje, osoby w przypadku zainteresowania realizacją i przystąpieniem do Programu zgłaszają się do właściwego WOJEWODY na terenie województwa.
Wojewoda, na poziomie województwa koordynuje zadania wynikające z programu przy pomocy zespołu, w skład którego obecnie wchodzą przedstawiciele administracji samorządowej, Policji, Państwowej Straży Pożarnej oraz Straży Granicznej. Zespół ten inicjuje i koordynuje działania programu na swoim terenie, zbiera informacje o jego realizacji, a następnie przedkłada Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji sprawozdania i wnioski (obecnie do 30.06.2007 roku za okres 18.12.2006 r. - 18.06.2007 r.)

Powiaty i gminy włączają się w realizację programu na zasadzie dobrowolności.
Działania informacyjne i promocyjne zmierzają do wytworzenia wśród jednostek samorządu terytorialnego swego rodzaju „mody” na „Razem bezpieczniej”.
Program ten powinien stanowić skuteczne narzędzie wspierające realizację ustawowych działań organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego.

W powiecie wiodącą rolę w realizacji programu powinien mieć starosta jako przewodniczący komisji bezpieczeństwa i porządku. Komisja, w skład której wchodzą m.in. [art. 38 a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1592)] przedstawiciele Policji, Państwowej Straży Pożarnej i prokuratury, powinna wspierać starostę przy realizacji programu.

W gminach zadania „Razem bezpieczniej” powinien inicjować wójt (burmistrz, prezydent miasta). Może go wspierać komisja rady gminy (miasta) oraz osoby i instytucje działające na rzecz bezpieczeństwa.

Zadania programu mogą realizować grupy robocze złożone z przedstawicieli podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo oraz specjalistów zaproszonych do współpracy. Prace grup roboczych, w zależności od szczebla realizacji zadań, powinny być zsynchronizowane z pracami wymienionych zespołów i komisji. Partnerami administracji rządowej w realizacji programu powinny być organizacje społeczne, kościoły, związki wyznaniowe.
O propagowanie wśród nich idei „Razem bezpieczniej” powinni zabiegać wojewodowie i starostowie.

Można by było realizować go również w Naszej gminie, no ale po co. Kto by się tym miał zająć, za ile i czego tak mało, na co to komu oraz komu to jest potrzebne ?

Nie realizowane są u Nas żadne działania profilaktyczne. Na efekty nie przyjdzie Nam długo czekać. Obym się mylił.

Ciekawe poradniki do pobrania w PDF m.in. Jak złożyć zawiadomienie o przestępstwie, Jak unikać zagrożeń, Jak postępować w razie pożaru, Tworzenie i funkcjonowanie grup osiedlowych i miejskich map bezpieczeństwa i Jeśli musisz zeznawać - Rola świadka w postępowaniu karnym.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)